A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Засульська сільська рада - об'єднана територіальна громада
припинила діяльність, увійшла до складу Лубенської громади

Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області інформує

Дата: 11.08.2020 15:23
Кількість переглядів: 304


 

               1. Нововедення, запроваджені Законом № 466, щодо податку на додану вартість

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

  Закон України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) запровадив зміни щодо реєстрації платників ПДВ.

  Зокрема, скорочено строк подачі заяви про добровільну реєстрацію: заява подається за 10 календарних днів до початку податкового періоду замість 20, як було до 23 травня 2020 року.

  Так, згідно з пунктом 183.7 статті 183 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) заява про реєстрацію особи як платника податку подається до контролюючого органу виключно засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Разом з тим суб'єкти господарювання (новостворені) можуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися як платники податку під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця. Тоді, відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

  У реєстраційній заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку. Щодо таких заяв або відомостей перебіг триденного строку їх розгляду контролюючими органами розпочинається з дати їх надходження до контролюючого органу, правила, порядок та строки розгляду є такими самими, як і для реєстраційних заяв, поданих до контролюючого органу безпосередньо.

  Перереєстрація у зв'язку із зміною найменування (крім перетворення) прізвища, імені та по батькові платника податку, який включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, здійснюється контролюючим органом без подання заяви платником податку на підставі відомостей з цього Єдиного державного реєстру, тобто без подання заяви платником ПДВ (пункт 183.15 статті 183 Кодексу).

  Перереєстрація, яка здійснюється у зв’язку з перетворенням, проводиться на підставі заяви платника ПДВ. Якщо такий платник, утворений шляхом перетворення, не подав у встановлений строк заяви для перереєстрації, його реєстрація платником ПДВ анулюється відповідно до статті 184 Кодексу.

  З метою спрощення адміністрування ПДВ, застосування єдиного підходу до формування показників звітності та їх відображення в інформаційних системах ДПС для податкової  звітності з ПДВ Законом № 466 скасовується квартальний звітний період, який застосовувався платниками єдиного податку. Натомість, запроваджується єдиний для всіх категорій платників звітний період – місяць.

  Останнім квартальним звітним періодом буде ІІ-й квартал 2020 року (останній день

подання такої звітності – 10 серпня 2020 року).

  Починаючи з 1 липня 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, будуть подавати податкову декларацію щомісячно.

  Від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, обчислене платниками податку в податкових деклараціях з ПДВ за ІІ-й квартал 2020 року, переноситься до декларацій за липень 2020 року, кінцевий термін подання якої – 20 серпня 2020 року.

 Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

2. З 1 серпня 2020 року у фіскальному чеку необхідно зазначати

 код УКТ ЗЕД підакцизного товару

 Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській повідомляє, що з 01.08.2020 року суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, зобов’язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

  Відповідні зміни  внесені до п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР  Законом України від 20.09.2019 №128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), який набирає чинності 01.08.2020.

   Підакцизні товари (продукція) - це товари за кодами згідно з  УКТ ЗЕД на які Податковим Кодексом України (далі - ПКУ) встановлено ставки акцизного податку - пп. 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

   До підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; пальне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія (п. 215.1 ст. 215 ПКУ).

  У разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмних РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості до суб’єктів господарювання, за рішенням контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 7 ст. 17 Закону №265 (у редакції Закону № 128)).

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

3. Про перерахування податку на доходи фізичних осіб

  Підпунктом 14.1.30 п. 14.1 ст. 14 ПКУ передбачено, що поняття «відокремлені підрозділи» для розділу IV ПКУ вживаються у значенні, визначеному Господарським кодексом України (далі - ГКУ).

 Згідно зі ст. 55 ГКУ суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. При цьому зазначені суб'єкти мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

  Порядок сплати (перерахування) податку на доходи з фізичних осіб до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої податок на доходи з фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі - БКУ).

  Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи з фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються працівникам такого суб'єкта господарювання.

  Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

  Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

  Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних кодів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів (п.п. 168.4.4, п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

  Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місце проживання (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування, або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку), у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 (зі змінами, далі - Порядок).

  Підпунктом 7.1 п. 7 Порядку визначено: якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

  Отже, якщо юридична особа створює підрозділ із використанням праці найманих осіб за місцезнаходженням (розташуванням) на іншій території, ніж така юридична    особа, і не уповноважений нею нараховувати (сплачувати) податок на доходи з фізичних осіб, то цей податок, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу.

                                                                                      Лубенське управління

                                                                                                      ГУ ДПС у Полтавській області

4. Повідомляйте ДПС про сплату за ліцензію – інакше її анулюють

   Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області   інформує, що відповідно до ст. 16 Закону України від 19.12.1995 р. №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №481) контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво або імпорт, експорт спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

 Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

 Тобто, відмітка про внесення плати за ліцензію на зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним на наступний рік здійснюється контролюючим органом на підставі поданого заявником повідомлення та копії платіжного доручення з відміткою установи банку про сплату.

 У разі відсутності звернення суб’єкта господарювання до органу ліцензування щодо внесення чергового платежу за ліцензію на дату спливу терміну попередньої сплати, таку ліцензію буде призупинено відповідно до вимог Закону.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

5. Надаєте послуги з куріння кальяну? Отримайте ліцензію

  Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області   повідомляє, що згідно зі ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) тютюнові вироби – це сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування, а роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання  (у тому числі іноземних суб’єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування.

  Відповідно до ст. 15 Закону № 481 роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої   зареєстровані   постійні   представництва)   всіх   форм   власності,   у  тому  числі  їх           

виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

 Враховуючи зазначене, суб’єкт господарської діяльності, який надає послуги з куріння кальяну, а також реалізує тютюнові замінники для куріння кальяну, може здійснювати таку діяльність лише за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

6. Карантинний мораторій не рятує платників від адмінштрафів

  Законами № 533, № 540 та № 591 внесено зміни до ПКУ з урахуванням особливостей діяльності в умовах карантину.

  Так, відповідно до п. 52 прім 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

– порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

– відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

– порушення вимог законодавства в частині:

а) обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

б) цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

в) обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

г) здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

д) здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку;

е) порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

  Протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ, платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня, підлягає списанню.

Питання щодо адміністративної відповідальності регулюються КУпАП.

Згідно з ч. 1 ст. 163 прім 2 КУпАП неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 85 до 170 грн.

  Дії, передбачені частиною першою ст. 163 прім 2 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 170 до 255 грн.

Отже, норма п. 52 прім 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ стосується фінансової відповідальності платників податків. Що стосується адміністративної відповідальності, передбаченої ст.163 прім 2 КУпАП, то зміни в частині незастосування до платників адміністративної відповідальності на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), до КУпАП не вносились.

 Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

7. Аналіз надання адміністративних послуг за 7 місяців 2020 року

  За 7 місяців 2020 року Центри обслуговування платників (далі ЦОП) 7 державних податкових інспекцій Лубенського управління Головного управління ДПС у Полтавській області відвідало 57286 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян.

     Персоналом ЦОП  в звітному періоді надано 11199 адміністративних послуг.

    Найбільш запитуваними були послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки, їх отримали 3817 фізичні особи, 27 громадян звернулися за внесенням до паспорту громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.  Надано 3062 послуги з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. 

     Також, фахівці Центрів обслуговування платників зареєстрували 716 платників єдиного податку та надали 1204 витяги з реєстру платників  єдиного податку, видали 461 довідку про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюється  органами доходів і зборів та 32 довідки про доходи.   

     За січень-липень 2020 року було зареєстровано 640 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку та книг обліку доходів і витрат, які ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, 589 книг обліку розрахункових операцій та 181 розрахункову книжку. Зареєстрували 396 реєстраторів розрахункових операцій.

     За вказаний період часу було включено 18  та перереєстровано 13 неприбуткових підприємств (установ, організацій) у  Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

     Опрацьовано 32 звернення від юридичних та фізичних осіб щодо підтвердження статусу податкового резидента України.

     Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надаються консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді та на магнітних носіях, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, платіжних документів на перерахування належних податків і зборів до бюджетів, користування електронними сервісами ДПС.

  До послуг платників - комп’ютера, які підключені до мережі Інтернет і дають змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

8. Наявність податкового боргу – обмеження виїзду за кордон

 Доволі часто виникають ситуації, коли у фізичних чи юридичних осіб виникає заборгованість перед бюджетом зі сплати податків, зборів та платежів, що контролюються податковими органами. Але не всі платники податків усвідомлюють або хоча б знають про наслідки такої заборгованості.

  Податковою службою області відносно боржників вживаються відповідні заходи, серед яких надсилання податкових вимог, опис майна у податкову заставу, реєстрація податкової застави в державних реєстрах тощо.

Крім того, використовуючи своє право, податкові органи звертаються до органів державної виконавчої служби з ініціативою обмеження в судовому порядку у виїзді боржників за кордон.

  Нагадуємо, порядок здійснення права громадян України на виїзд з України і в’їзд в Україну, порядок оформлення документів для зарубіжних поїздок, випадки тимчасового обмеження права громадян на виїзд з України, порядок вирішення спорів у цій сфері регулюється Законом України від 21 січня 1994 р. № 3857-XII “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України” зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 3857).

  Так, положеннями п. 5 ст.6 Закону № 3857 встановлено, що громадянинові України може бути тимчасово відмовлено у виїзді за кордон, зокрема якщо він ухиляється від виконання зобов'язань, покладених на нього судовим рішенням або рішенням інших органів (посадових осіб), що підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому законом, - до виконання зобов’язань.

  Примусове виконання рішень судів в Україні покладається на державну виконавчу службу. Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначені Законом України від 02 червня 2016 р. № 1404-VIII “Про виконавче провадження”. Ним закріплено право державного виконавця, у разі ухилення боржника від виконання зобов'язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України.

  Питання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України вирішується судом за правилами цивільного судочинства в порядку, передбаченому ст. 441 Цивільного процесуального кодексу, та за поданням державного виконавця на підставі п. 19 ч. 3 ст. 18 Закону України “Про виконавче провадження” у зв'язку з ухиленням боржника від виконання зобов’язань, покладених на нього судовим рішенням або рішенням інших органів (посадових осіб), що підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому законом (п.5 ч.1 ст.6 Закону України “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України”).

  Таким чином, громадянину України може бути встановлено тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України, зокрема:

боржнику - фізичній особі – до виконання зобов’язань за рішенням суду у справах про стягнення сум податкового боргу або недоїмки з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), та за вимогою податкового органу про сплату недоїмки з єдиного внеску;

керівнику боржника - юридичної особи – до виконання зобов’язань за вимогою податкового органу про сплату недоїмки з єдиного внеску або за рішенням суду щодо стягнення сум недоїмки з єдиного внеску.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

                                                            


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь